fbpx
  • Sportul tău, povestea ta!

Tu știi cum să te pregătești pentru concurs? Top 10 sfaturi

Tu știi cum să te pregătești pentru concurs? Top 10 sfaturi

1. Măsoară-ți forțele

Antrenamentul pentru un maraton, semimaraton, dar și pentru o cursă de 5000 de metri, care poate părea ușor de pregătit, presupune câteva aspecte foarte importante. Primul ar fi că mulți atleți, chiar și cei profesioniști, nu se pot pregăti gradual. primul sfat ar fi să âți rezervi o lună pentru pregătirea concursului. Nu înseamnă că trebuie să îți iei concediu sau să îți dai demisia. Trebuie doar să împarți luna în patru perioade pregătire. Prima să fie pentru adaptare la efort, a doua pentru mărirea timpului de pregătire și a efortului depus, a treia pentru a te apropia de ceea ce ți-ai propus și a patra pentru a confirma că poți să duci cursa până la capăt.


2. Recuperează-te și odihnește-te

Antrenamentul fizic stresează organismul și este nevoie de recuperare pentru a se adapta la efort. Recuperarea înseamnă o zi de pauză, somn, relaxare, o simplă plimbare în parc sau în pădure. Pentru cei super antrenați poate fi și o alergare ușoară de o jumătate de oră. O greșeală mare ar fi să nu te odihnești suficient. Corpul se reface cel mai bine în timpul somnului și este nevoie de minimum șapte ore pentru o refacere adecvată.


3. Vorbește cu tine în timp ce alergi 

În timpul antrenamentelor, dar și al cursei, ești tu cu tine. Tu ești motorul, tu ești cel care impune ritmul. Trebuie doar să îți spui cât de bine te descurci și că ești pe drumul cel bun, că mai ai energie. Să vorbești cu tine nu este o nebunie. Usain Bolt, recordmanul mondial la proba de 100 de metri, a recunoscut că încrederea în sine a crescut după ce a început să se automotiveze și să vorbească cu el în timpul antrenamentelor.


4. Simulează condițiile de concurs în antrenamente

Nu trebuie să alergi în fiecare zi distanța unui maraton pentru a te pregăti de concurs, dar fiecare aspect al cursei trebuie antrenat. Testează-ți tempoul! Vezi pe ce distanțe reziști în efort susținut și cât de des ai nevoie de perioade în care să îți recapeți forțele. Interesează-te câte puncte de hidratare sunt pe traseul concursului tău, iar dacă participi la un concurs montan, caută un loc asemănător de antrenament.


5. Exersează nutriția din timpul antrenamentelor

Face parte din succes să te alimentezi corect. Așa că exersează-ți nutriția pe termen lung, astfel încât să știi ce funcționează mai bine pentru tine. Fii foarte atent la zilele cu antrenamente mai intense și exprimentează până găsești combinația perfectă.


6. Antrenează-te alături de prieteni

Antrenamentul în grup este cea mai eficientă formă de pregătire. Poți avea o zi mai puțin bună și nu strică să ai parte de încurajarea prietenilor. Rezultatele muncii în grup se văd mai ales la alergările lungi, atunci când intervine și dorința de a arăta celor de lângă tine că poți ține ritmul. Trebuie doar să alegi un grup care are aceleași forțe ca și tine.


7. Ascultă-ți corpul

Fii atent la semnalele pe care ți le dă organismul. Ca să poți face asta, trebuie să fii foarte corect cu tine. Dacă dai semne de oboseală timp de câteva zile, înseamnă că trebuie să iei o pauză mai mare decât de obicei. Simți o durere la picior în timpul antrenamentelor sau o înțepătură în mușchi? Oprește-te, masează puțin locul și reia antrenamentul în ritm mai lent. De multe ori nu se întâmplă nimic rău, dar poate fi semnalul de care ai nevoie. Medicina modernă a confirmat că, de multe ori, aceste mici semne reprezintă avertismentul că organismul are nevoie de pauză și de refacere.


8. Testează-ți echipamentul

Fă pregătirea în echipamentul de concurs sau într-unul asemănător și găsește cea mai comodă pereche de încălțăminte. Să nu faci greșeala de a alerga cu adidași noi. Încearcă să te antrenezi la ora la care va fi startul cursei. Toți sportivii de performanță fac ultimele antrenamente la ora la care va începe evenimentul.


9. Respiră pe gură

Respirația este cea care face diferența în orice cursă. Ai simțit că te sufoci chiar și la începutul unei alergări scurte? De cele mai multe ori se întâmplă din cauză că nu respiri corect. Trebuie să te concentrezi să inspiri și să expiri mai mult aer pe gură. Făcând asta, corpul primește o cantitate mai mare de oxigen.


10. Mănâncă bine înaintea cursei

Seara de dinaintea cursei este momentul potrivit pentru o masă bogată în carbohidrați. Nu te feri de pâine, cartofi, orez sau paste. Este nevoie ca mușchii și ficatul să absoarbă o cantitate mare de carbohidrați. Ei reprezintă combustibilul pentru ziua în care Sportul tău poate fi povestea ta.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *