fbpx
  • Sportul tău, povestea ta!

Rolul proteinelor pentru sportivi și pasionații de sport

Rolul proteinelor pentru sportivi și pasionații de sport

Proteinele sunt necesare pentru construirea și recuperarea mușchilor, ceea ce duce la îmbunătățirea performanțelor generale. Dacă pentru o persoană obișnuită este necesar un consum de 0,8 până la 1 gram de proteină pe kilogram de masă corporală pe zi, pentru un atlet este necesar un consum zilnic de proteine cuprins între 1,3 și 1,7 grame per kilogram de masă corporală.

Sportivii au nevoie de un aport de proteine în decurs de 24 de ore după fiecare antrenament pentru a maximiza adaptarea și recuperarea stimulată de alergare. De asemenea, este important ca alimentele pe bază de proteine să fie consumate pe parcursul unei zile, decât să fie consumate toate la aceeași masă. Proteinele sunt fundamentale arhitecturii corpului uman.

Acestea sunt substanțe organice formate din aminoacizi, sunt a doua componentă a celulelor umane (după apă) și au diverse roluri vitale în organism:

– dezvoltarea și sănătatea mușchilor și a oaselor
–  menținerea nivelului de colagen din corp, care oferă structura și putere țesuturilor (cartilajelor din încheieturi)
–  existența cheratinei (care asigură creșterea și sănătatea pielii, părului și unghiilor)
–  existența hemoglobinei (care transportă oxigenul în corp)
–  funcționarea corespunzătoare a hormonilor (mesagerii chimici ai organismului)
–  existența și funcționarea enzimelor (care reglează metabolismul, sprijinind reacțiile chimice care te ajută să digeri hrana, să crești și să te dezvolți, să generezi energie pentru contracția musculară și să reglezi producția de insulină)
–  existența anticorpilor (care ajută imunitatea și protejează rganismul de viruși)

”O dietă echilibrată, care să conțină nutrienții potriviți este esențială pentru orice activitate fizică, dar este deosebit de importantă pentru activitățile sportive de anduranță, cum ar fi maratonul”, spune Simona Dumitrescu, nutriționist și specialist în diabet zaharat, nutriție și boli metabolice. Unul din rolurile proteinelor este acela de a ajuta refacerea țesuturilor musculare, de aceea este important să consumati proteine după alergarea pe distanțe lungi pentru a susține recuperarea și creșterea musculară.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *