fbpx
  • Sportul tău, povestea ta!

Mâncarea sănătoasă a campionilor. Ce alimente ne oferă super energie

Mâncarea sănătoasă a campionilor. Ce alimente ne oferă super energie

Vrei să vă simțiți campioni, desi alergați doar în parc sau în competiții de amatori? Pe lângă antrenamente, este nevoie și de o nutriție corectă. Marii campioni au feluri de mâncare preferate, care le oferă atât plăcere la degustare, cât și energia necesară pentru a concura cu succes. Unii dintre aceștia au dezvăluit care sunt felurile pe care le adoră. Și nu este nimic complicat, pentru că folosesc alimente simple, dar care dau energie din plin corpului.

Usain Bolt își începe ziua cu un mic dejun tradițional jamaican: salată de ackee, pește, banană coaptă, găluște și cartofi. Poate părea o combinație mai ciudată, dar are un aport deosebit de proteine, potasiu, fibre și carbohidrați. Un bol de salată conține 34% din necesarul zilnic de Vitamina C.

Pentru Paula Radcliffe, celebra maratonistă, de 3 ori câștigătoare a competiției de 42.195 km din Londra și tot de 3 ori a Maratonului din New York, o masă bună trebuie să conțină avocado cu somon. Somonul conține proteine și Omega-3, în timp ce avocado este considerat un superfruct plin de vitamine, care protejează inima.

Un alt alergător fabulos, britanicul Mo Farah, are un obicei de care se ține cu regularitate. După antrenamente, mănâncă pui la grătar. Nivelul ridicat de proteine reface mușchii obosiți. În plus, conținutul de Vitamine B oferă energie corpului în urma unui antrenament intens. Jessica Ennis, campioana olimpică, europeană și triplă campioană mondială la heptatlon, folosește cerealele de tărâțe pentru un mic dejun bogat în fibre. Tărâțele conțin și fier, care ajută sportivii să aibă un nivel de energie ridicat.

Infamul unt de arahide nu este însă chiar atât de nesănătos precum s-a dus vorba. Poate depune mărturie americanul Peter Vanderkaay, fost înotător american, cu 4 titluri olimpice. Vanderkaay iubește sandvișul cu unt de arahide și jeleu, deoarece conține magneziu pentru dezvoltarea oaselor și este și o sursă excelentă de grăsimi nesaturate. Mai mult, sandvișul oferă proteine, vitamina B, fier și zinc.

Cicliștii au și ei obiceiurile lor. Chris Hoy, de 11 ori campion mondial și de 6 ori campion olimpic, înlocuiește mic dejunul cu un smoothie de fructe. Ușor de făcut, acest smoothie conține antioxidanți, calciu și vitamine. Dacă puneți și un măr în combinație, vă va ajuta la îmbunătățirea capacității cardiovasculare.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *