fbpx
  • Sportul tău, povestea ta!

Hrănește-te ca un profesionist! Adevărul despre carbohidrați

Hrănește-te ca un profesionist! Adevărul despre carbohidrați

Carbohidrații sunt considerați, de multe ori, dușmanii unui corp armonios, dar realitatea este cu totul alta. Ei dau energie și hrănesc creierul. Povestea carbohidraților este simplă. Ajută la menținerea unui organism sănătos, dacă sunt mâncați la momentul potrivit și în cantitatea potrivită.

Carbohidrații alimentează creierul sub formă de glucoză. O parte din glucoză este păstrată în ficat și mușchi sub formă de glicogen. Când glicemia scade în urma efortului, glicogenul este eliberat și utilizat ca energie.

Carbohidrații simpli

Ei sunt cei care strică reputația carbohidraților. Sucurile, fursecurile, sosurile, orezul alb, pâinea albă, cartofii sunt câteva dintre alimentele care conțin carbohidrați simpli și trebuie consumate cu moderație. Conținutul de zahăr este mai mare decât conținutul de fibre, iar acest dezechilibru nu face bine corpului.

Carbohidrații complecși

Aici balanța zahăr – fibre face bine organismului pentru că absorbția tuturor elementelor este pe placul corpului. Indicele de zahăr este mai mic, digestia se face pe timp mai îndelungat, iar din acest proces rezultă o eliberare treptată de energie.

Sport Story – Sportul tău, povestea ta

Iată câteva dintre cele mai bune surse care conțin carbohidrați complecși.

1. Cartoful dulce

Ajută la reglarea nivelului zahărului din sânge

Bogat în acid folic, esențial pentru dezvoltarea celulelor și a țesuturilor sănătoase ale ficatului

Conține o cantitate mare de potasiu, care ajută la atenuarea crampelor musculare

Ajută la menținerea imunității datorită conținutul ridicat de vitamina C și betacaroten

Bogat în antioxidanți și ajută la prevenirea problemelor inflamatorii

2. Orezul sălbatic

Ajută la sănătatea oaselor prin conținutul ridicat de zinc și fosfor

Are un aport caloric scăzut, grăsimi în proporție de 1,1% și nu conține sare

Este lipsit de gluten și poate fi consumat de cei cu intoleranță la gluten

Este una dintre vegetalele cu un conținut mare de proteine (15%)

Are un efect antioxidant de 30 de ori mai mare decât orezul alb

3. Ovăzul integral

Este aliatul inimii datorită conținutului de ridicat de fibre solubile și a conținutului scăzut de grăsimi saturate

Reglează nivelul de zahăr din sânge datorită fibrelor care conferă senzația de sațietate și previn fluctuațiile glicemiei

Aminoacizii și alți nutrienți conținuți de ovăz ajută la producerea de melatonină, o substanță care îmbuntățește calitatea somnului

Beta-glucanul din ovăz are și proprietatea de a mări imunitatea organismului

Conținutul mare de fibre ajută la stimularea procesului digestiv

4. Năutul

Este un energizant puternic datorită conținutului de proteine și fibre

Vitamina B9 și acidul folic ajută în prelucrarea aminoacizilor de care creierul are nevoie pentru a funcționa

Ajută la creșterea densității osoase datorită multiplelor minerale pe care le conține: zinc, mangan, calciu, fier, magneziu, fosfor, potasiu și cupru

Conține colină, un nutrient care ajută la tulburările somnului, mişcarea musculară, activitatea de învăţare și reducerea inflamației cronice

5. Banana

Conținutul ridicat de potasiu și magneziu ajută la sănătatea mușchilor și o recuperare mai bună după efort

Ajută la echilibrarea acidității din stomac

Stimulează producția de serotonină, care acţionează la nivel cerebral și ajută la îmbunătățirea stării de relaxare

Scade riscul apariției diabetului, datorită conținutului de vitamina B6

Îmbunătățește capacitatea organismului de a absorbi calciul și de a întări oasele


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *