fbpx
  • Sportul tău, povestea ta!

Hidratarea în sport. Apa sau ”băuturile sportive”?

Hidratarea în sport. Apa sau ”băuturile sportive”?

Nutriția în sport merge “mână în mână” cu hidratarea în sport, pentru că organismul tău are nevoie în egală măsură de “combustibili” solizi și lichizi. Dar în spatele modului în care diferite tipuri de fluide te pot ajuta să te menții în formă este o știintă foarte interesantă.

Chiar dacă este de la sine înțeles că a bea multă apă este echivalent cu o menținere a hidratării corpului, înțelegerea rolului jucat de fluidele din corp te va ajuta să bei ce anume și când pentru a performa la nivel înalt.

Data viitoare când vei începe să te antrenezi, încearcă să te uiți la profesioniștii din domeniu, indiferent de ce sport este vorba. De foarte multe ori, sportivii de top au la îndemână o sticlă cu bautură roz, albastră sau portocalie. În majoritatea cazurilor este vorba despre o ”băutură sportivă” plină de electroliți. Cu toate acestea, înainte de a consuma așa ceva, ar fi bine să știi căteva comparații științifice între aceste băuturi și apă.

Hai să vorbim despre ce ar trebui să bei la antrenament!

 

Băuturi sportive” la antrenament? Răspunsul e simplu – DA. Acestea te pot ajuta să beneficiezi de multe substanțe importante pentru corpul tău în timpul unui antrenament, unui meci sau unei curse.

Băuturile sportive diferă față de apă, deoarece conțin electroliți. Electroliții sunt minerale precum calciul, magneziul, sodiul și potasiul, care transportă semnale electrice în întregul corp. Aceste semnale electrice sunt răspunzatoare pentru o mulțime de tipuri de mișcare. De la contracțiile musculare, până la comenzile creierului. Cu toate acestea, trebuie să țineți cont de două lucruri atunci când vine vorba despre băuturile sportive.

SportStory – Sportul tău, povestea ta
#RomaniaPoate

În primul rând, băuturile sportive sunt destinate… sporturilor. Electroliții concentrați sunt destinați sportivilor care consumă în timpul antrenamentului sau competiției o mulțime de energie. De cele mai multe ori se consumă electroliți prin transpirație. Când transpirația are loc o bună perioadă de timp, băuturile sportive pot înlocui cu ușurință electroliții pierduți. Pe de altă parte, dacă programul vostru se rezumă o alergare ușoară, câteva exerciții de stretching sau la o jumătate de oră de plimbat cu bicicleta, atunci apa este mai mult decât suficientă.

În al doilea rând, trebuie să te asiguri că bei băutura potrivită. Majoritatea brandurilor de “băuturi sportive” conțin zaharuri inutile și culori artificiale, de care organismul chiar nu are nevoie. Citește eticheta și încearcă, pe cât posibil, să te ferești de așa ceva.

Sursă foto: freepik.com

Așadar, atunci când nu te antrenezi, poți oricând să apelezi la un simplu pahar cu apă, chiar dacă uneori vrei să te delectezi cu o băutură puțin mai “gustoasădecât apa.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *