fbpx
  • Sportul tău, povestea ta!

Energizantul campionilor sănătoși

Energizantul campionilor sănătoși

Turmericul sau curcuma este folosit de cele mai multe ori pentru a da mâncării o notă orientală, o aromă deosebită, o culoare aparte. I se mai spune și șofranul indian, dar mai presus de orice, turmericul este un super aliment.

În această perioadă, în care psihicul este pus la încercare, iar corpul are nevoie de ajutor, turmericul poate deveni aliatul celor care fac sport și care vor să se hrănească sănătos. Puterea lui vine din rădăcină. Bulbul mititel, portocaliu intens, este ca un energizant și a devenit un ingredient nelipsit din meniul marilor sportivi. Deși pare o banalitate, oamenii care fac parte din staff-urile sportivilor le prepară zilnic celor de care au grijă un smoothie de fructe și legume în care adaugă o bucățică mică de rădăcină sau un vârf de linguriță cu pudră de turmeric.

Una dintre principalele proprietăți ale turmericului este combaterea inflamațiilor. Atât în urma suprasolicitării, a febrei musculare, dar și preventiv, împiedindu-le să apară. În plus, turmericul este unul dintre alimentele antiinflamatoare cunoscute pentru efectul lor în prevenirea și combaterea bolilor cronice și degenerative – de inimă, cancer, Alzheimer.

Turmericul are puternice proprietăți antioxidante, neutralizează radicalii liberi și stimulează enzimele antioxidante ale corpului. Astfel, un consum constant crește imunitatea și rezistența corpului.

Un rol foarte important al turmericului este ajutorul pe care îl dă ficatului, inimii și rinichiilor. Crește numărul de enzime, cu ajutorul cărora ficatul își îndeplinește funcțiile mai rapid și cu mai mare eficiență, iar riscul bolilor hepatice scade. Artele sunt mai curate în urma unui consum adecvat de turmeric, iar nivelul colesterolului ”rău” scade, ceea ce face ca inima să aibă parte de toate condițiile pentru a fi sănătoasă.

Cine urmează o dietă de slăbire, trebuie să includă turmericul în alimentație pentru că are proprietatea de a diminua retenția de apă și nivelul de toxine.

Turmericul face mult bine, dar poate fi și nesănătos. Este foarte important să nu folosești o ”doză” mare și să nu faci exces. O bucățică mică de rădăcină sau un vârf de linguriță cu pudră de turmeric, de două – trei ori pe săptămână, reprezintă necesarul de care un adult are nevoie. Mărirea cantităților și folosirea zilnică ar face ca organismul să fie agitat și ar putea induce starea de greață și indigestia. Diabeticii trebuie să aibă grijă pentru că poate scădea nivelul zahărului din sânge, iar femeilor însărcinate sau celor care alăptează nu li se recomandă folosirea turmericului.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *