fbpx
  • Sportul tău, povestea ta!

Combate durerile de spate. Cum îți relaxezi coloana după câteva ore petrecute la calculator

Combate durerile de spate. Cum îți relaxezi coloana după câteva ore petrecute la calculator

Statul pe scaun, în fața calculatorului, este unul dintre cei mai mari dușmani ai coloanei vertebrale. Cu cât se adună mai multe, cu atât mai rău pentru organism. Iar consecința este una singură: durerile de spate.

Să stai prea mult pe scaun, în fața calculatorului, devine nu doar incomod, ci și dureros. Coloana vertebrală și mușchii spatelui sunt afectați. Există soluții care să combată problemele și durerile coloanei vertebrale, iar cea mai simplă metodă este mișcarea.  Să vedem 5 exerciții care se pot face acasă și prin care durerile de spate pot să dispară.

Întinderi cu piciorul în spate – așezați-vă pe podea, cu coatele pe podea, apoi încordați mușchii abdominali și ridicați piciorul stâng la nivelul coloanei. Rămâneți în acea poziție câteva secunde, iar apoi schimbați piciorul.

Ridicarea picioarelor și a brațelor – stați pe abdomen pe podea, cu brațele și picioarele întinse. Ridicați simultan ambele brațe și ambele picioare. Preferabil, folosiți greutăți pentru mâini. Puteți varia cu brațul stâng și piciorul drept. După ce reveniți la poziția inițială, repetați, dar de data aceasta cu brațul drept și piciorul stâng.

Piciorul la piept –  Prindeți genunchiul și trageți cât puteți de mult, apoi schimbați piciorul. Puteți încerca acest exercițiu stând cu spatele pe podea. Începeți cu unul dintre genunchi, apoi schimbați, iar la final ridicați ambele picioare în același timp.

Ridicarea omoplaților de pe podea – Stați întins pe spate, cu genunchii ridicați și tălpile pe podea sau ajutați de o canapea. Încrucișați brațele pe piept sau la ceafă, contractați mușchii abdominali și ridicați omoplații de pe podea, ținând capul sus. Mențineți câteva secunde, apoi reveniți la poziția inițială.

Rotirea capului – stați pe un scaun sau în picioare și apropiați bărbia de piept. Rotiți capul spre dreapta, până când urechea dreaptă este deasupra umărului și rămâneți așa câteva secunde. Rotiți apoi capul înapoi spre piept și spre stânga. Rotiți apoi capul în direcția acelor de ceasornic de 3-4 ori, iar apoi în direcția opusă.

Puteți începe cu câte 5 repetări pentru fiecare exercițiu. După câteva zile, puteți crește numărul repetărilor.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *