• Sportul tău, povestea ta!

Cinci alimente care ne cresc imunitatea

Cinci alimente care ne cresc imunitatea

Tineri, vârstânici sau copii, cu toții avem nevoie de o imunitate puternică pentru a face față agenților patogeni ce ne pot afecta organismul. Organismul nostru duce zilnic o luptă cu diferiţi agenţi bacterieni, virali, parazitari, dar cel mai aprig adversar, care suprasolicită sistemul imunitar, pare să fie stresul.

Indiferent că este vorba despre schimbări bruște de temperatură, o dietă dezechilibrată sau obiceiuri dăunătoare, corpului nostru îi trebuie aliați eficienți ca să se apere în fața numeroaselor boli și afecțiuni. În special cele legate de tractul respirator și gastrointestinal. Ceea ce mancam ne afecteaza in mod direct sanatatea. Carenta de vitamine si minerale determina un dezechilibru in organism.  Ceea ce inseamna un sistem imunitar mai slab, aparitia bolilor, vulnerabilitate in fata virusilor si a bacteriilor. Iata ce alimente pentru imunitate este indicat sa consumi.

Usturoi
Știm cu toții că usturoiul este unul dintre cele mai bune antibiotice naturale. Poate fi inclus în foarte multe preparate culinare, așa că este ușor de consumat. Usturoiul are în compoziție zinc, seleniu, mangan, vitaminele A și C. Este recunoscut ca stimulent al sistemului imunitar. Mai ales pentru că are proprietăți antifungice și antivirale.

Ouă
O sursă de proteine de cea mai înaltă calitate, oul conține toți cei opt aminoacizi esențiali pentru organism, pe care corpul nu-i poate sintetiza. Totodată, acesta reprezintă o sursă importantă de minerale precum zinc, fier sau seleniu și vitamine cu rol antioxidant – A și D.

Ghimbir
Este unul dintre cele mai apreciate condimente, dar are totodată beneficii antivirale și antibacteriene. Acesta stimulează digestia și curăță organismul de toxine, îmbunătățește memoria și activează forțele de apărare ale corpului.

Scorțișoara
Extrem de aromată, scorțișoara oferă preparatelor culinare o savoare specială, dar în același timp conține din plin antioxidanți ce crește imunitatea, ajută la stabilizarea zahărului din sânge și reduce nivelul de colesterol.

Ciuperci
Consumate în mod regulat ciupercile îmbunătățesc imunitatea deoarece conțin proteine vegetale și alți compuși importanți care activează sistemul de apărare a organismului. Ciupercile previn dezvoltarea celulelor canceroase, au rol antiviral și antibacterian, conțin mult fosfor și potasiu, dar sunt bogate și în vitaminele B și E. Creșterea imunității nu presupune acțiuni complicate, ci aplicarea unor mici trucuri în viață de zi cu zi, fie că este vorba despre nutriție sau despre stilul de viață. Cu toate că pare greu de crezut, sănătatea organismului stă doar în puterile noastre, iar un stil de viata echilibrat, care include mișcare zilnică, obiceiuri bune și o dietă corectă, este esențial pentru ca sistemul imunitar să funcioneze în mod normal.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *