fbpx
  • Sportul tău, povestea ta!

Ce mănâncă riderii din Turul Franței

Ce mănâncă riderii din Turul Franței

Turul Franței la ciclism este un eveniment fabulos. Timp de 3 săptămâni, în jur de 200 de cicliști urcă prin Alpi și Pirinei, trec prin frumoasa regiune Provence și ajung la final pe bulevardele magnifice ale Parisului. În tot acest timp, au nevoie de o alimentație care să le ofere energie ziua și un somn bun noaptea.

Să mergi pe bicicletă peste 3000 de kilometri în 3 săptămâni nu e pentru oricine. Cicliștii din Turul Franței se pregătesc luni la rând pentru acest eveniment. Un factor esențial este alimentația acestora. Să vedem cu ce îi răsfață bucătarii pe sportivi:

– Salată verde – la fiecare masă sportivii ar trebui să consume salată, bogată în fier. Cu un strop de lămâie deasupra este și mai bună. Lângă salată se pun multe legume și fructe.
– Orez – practic, se poate consuma lângă orice. Orezul alb este bun pentru cicliști, pentru că are mulți carbohidrați, care le oferă energie.
– Legume la grătar – un mix de morcovi, broccoli și mazăre, toate la grătar, peste care se stropesc sos de soia și semințe de susan este nemaipomenit.
– Supă de ciuperci cu praz și cartofi – supa este îndrăgită de cicliștii care urcă munții Franței, pentru că le calmează stomacul și le aduce un aport de carbohidrați.
– Roșii – tomatele sunt nelipsite din bucătăriile de pe parcursul Turului Franței. Au conținut nutritiv ridicat și proprietăți antiinflamatorii. Se adaugă puțin oțet balsamic și agave și se pun la cuptor pentru 25 de minute.
– Carne de pui și pește – este o regulă ca sportivii să mănânce pește și pui de două ori pe săptămână. În schimb, carnea roșie se servește doar în seara dinaintea unei zile de repaus (sunt două astfel de zile în cele 3 săptămâni de cursă). O data pe săptămână bucătarii le oferă cicliștilor fie carne de iepure, fie de curcan.
– Iaurt cu fructe proaspete – mesele se termină, totuși, și cu puțin desert. Nu e mult de muncă pentru bucătari, din fericire pentru ei.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *