Ce este ISO 9001?
ISO 9001 este standardul internațional pentru un sistem de management al calității . Pentru a fi certificată conform standardului ISO 9001, o companie trebuie să respecte cerințele stabilite în standardul ISO 9001. Standardul este folosit de organizații pentru a-și demonstra capacitatea de a furniza în mod constant produse și servicii care îndeplinesc cerințele clienților și de reglementare și pentru a demonstra îmbunătățirea continuă.
Există mai multe documente diferite în familia de standarde ISO 9000, dar ISO 9001 este singurul standard din seria 9000 care necesită certificare. De obicei, o întreagă organizație va caută certificare, dar domeniul de aplicare al SMC poate fi adaptat pentru a îmbunătăți performanță la o anumită unitate sau departament. Versiunea actuală este ISO 9001:2015, care a fost publicată în septembrie 2015.
Nu contează ce dimensiune are organizația ta: 1 persoană sau 1 milion de oameni.
Nu contează în ce industrie va aflați (servicii sau producție) – poate fi un restaurant, consultanță, companie de producție, entitate guvernamentală etc. Există și alte standarde bazate pe ISO 9001 pentru câteva industrii specifice.
Nu este un standard pentru produse. Nu definește calitatea produsului. Acesta este un standard bazat pe proces: îl utilizați pentru a va controla procesele, apoi produsul final ar trebui să îndeplinească rezultatele dorite.
Nu este un standard personal – o persoană nu poate obține certificarea conform ISO 9001, ci o organizație sau o companie devine certificată. Persoanele fizice, totuși, POT deveni un auditor principal certificat ISO 9001 după un curs de formare de 5 zile. Acest lucru le permite apoi să auditeze alte companii.
Nu există „Certificare ISO” sau „Certificare ISO 9000”, ci doar certificarea ISO 9001.
Nu este un grup de membri – O organizație nu se poate „adera” la ISO 9001. Pentru a deveni certificată ISO 9001, o organizație trebuie:
Urmați pașii pentru implementarea unui sistem de management al calității ISO 9001.
Apoi, un organism de certificare (OC sau registrator) auditeaza performanță organizației voastre în raport cu cea mai recentă versiune a cerințelor ISO 9001. Dacă promovați acest audit, registratorul emite un certificat ISO 9001 care demonstrează că organizația este înregistrată la ISO 9001 pentru o perioada de trei ani.
Organizația trebuie să fie recertificata la fiecare trei ani pentru a-și menține statutul de certificare ISO 9001.
Că și în cazul majorității proceselor de afaceri, cu cât faci mai mult, cu atât costul este mai mic, dar cu atât poate necesită mai mult timp. Indiferent de câte resurse externe sunt utilizate, va trebui să existe implicarea angajaților și a personalului într-un grad diferit. Deși nu există o soluție totală „do it yourself”, puteți parcurge un drum lung în ceea ce privește cerințele de baza ale ISO 9001, folosind materiale preformatate pentru documentare și instruire. Deși procedurile și metodele din acestea trebuie adaptate situației voastre, ele sunt de obicei create cu scopul de a minimiza schimbările necesare și de a maximiza capacitatea altora de a le utiliza și de a le înțelege. Scopul oricărui sistem de management al calității nu ar trebui să fie de a adaugă documente inutile, ci de a face toate referințele clare și foarte utilizabile.
Care sunt documentele cerute de ISO 9001?
În cadrul ISO 9001 2015, există 25 de apariții ale cerinței de a păstra și menține informații documentate.
Ce este o lista de verificare a auditului ISO?
Definim o lista de verificare a auditului ISO că o lista de verificare a auditului intern elementară care cuprinde o lista tabelata de cerințe ISO 9001 care este utilizată pentru a monitoriza starea de conformitate a fiecărei clauze în raport cu procesele unei organizații atunci când implementează și evaluează o nouă practică de management al calității.
Ce sunt documentele obligatorii?
Pentru certificarea ISO 9001, cerințele obligatorii privind documentația de management al calității includ informații documentate precum politică calității, obiectivele calității, domeniul de aplicare al sistemului de management al calității, o descriere a proceselor organizației, procesele-verbale de revizuire a managementului, rapoarte de audit intern,
Cum pot pregăti ISO 9001:2015?
Procesele eficiente sunt la baza ISO 9001:2015. Ar trebui să începeți prin a revizui și actualiza manualul calității, documentația QMS și să efectuați o analiză amănunțită a decalajelor proceselor existente pentru a determina măsură în care sistemele de management al calității îndeplinesc cerințele ISO 9001.
Care sunt cele 3 componente cheie ale ISO?
Managementul de succes al calității și certificarea ISO 9001 necesită gândire bazată pe risc, orientare către client, abordare pe proces
Care sunt cele mai populare standarde ISO?
Deși există multe standarde internaționale care specifică cerințe, ISO 9001 rămâne standardele de sistem de management al calității cel mai larg adoptate din lume. Alte standarde populare includ ISO 14001 – managementul mediului, ISO 45001 – sănătatea și securitatea în muncă și ISO 27001 – securitate IT și sisteme de management al datelor.
Câte cerințe are ISO 9001:2015?
Există peste 350 de cerințe individuale ISO 9001 pe care companiile ar trebui să le adopte și să le integreze în procesele lor de afaceri atunci când implementează un sistem eficient de management al calității. Cu toate acestea, afacerea trebuie, de asemenea, să ia în considerare și să adopte orice cerințe contractuale sau ale clienților relevante, precum și cerințele legale și de reglementare relevante care afectează funcționalitatea produselor și serviciilor.
După cum putem observă certificarea ISO este un proces important chiar fundamental pentru orice organizație/business pentru a putea funcționa eficient și corespunzător. Acest certificat poate fi obținut ușor de la certificareiso.ro !