fbpx
  • Sportul tău, povestea ta!

Carbohidrații, esențiali pentru cicliști

Carbohidrații, esențiali pentru cicliști

Carbohidrații nu și-au făcut o faimă prea bună. Multă lume ferindu-se să consume alimente cu un conținut mare de carbohidrați, pentru ca duc la creșterea masei corporale. Cicliștii au însă mare nevoie de carbohidrați, dar foarte importante sunt cantitățile și momentele în care se consumă.

Cicliștii au 5 momente importante în care consumul de carbohidrați este important. Haideți să le luăm pe rând:

1. În dieta zilnică – carbohidrații sunt baza dietei, în cazul sportivilor de anduranță. Astfel, trebuie să fie prezenți la fiecare masă a fiecărei zile, poate mai puțin seara. Cel mai important aport de carbohidrați trebuie să vină la mic dejun.

2. Înainte de concurs ori antrenament – recomandarea este să se mănânce cu 60-90 de minute înainte de start. Fulgii integrali de ovăz sau orezul brun, totul completat cu o cantitate mică de proteină. Chiar înainte de plecare se poate consuma un baton de ciocolată.

3. În timpul concursului ori antrenamentului – dozele optime de carbohidrați în timpul unei curse ajung la valori cuprinse între 50-100 de grame pe oră, în funcție de dificultatea acesteia. Carbohidrații trebuie să vină sub formă de zaharuri simple. Hidratarea în timpul cursei este vitală.

4. După cursă sau antrenament – recuperarea după efort se face tot prin consum de carbohidrați, pentru a compensa pierderile calorice din cursă. După un efort intens, în următoarele 3-4 ore se pot consuma mese compuse din carbohidrați și proteine. Băuturi sau shake-uri și chiar dulciuri sunt recomandate.

5. Încărcarea cu carbohidrați înainte de cursă – sunt sportivi care își cresc la maximum nivelul de glicogen, pentru mai multă energie în timpul concursurilor. Astfel, cu 3-4 zile înainte de cursă se consumă cantități mari de carbohidrați, care pot ajunge la 9 grame per kilogram corp.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *