• Sportul tău, povestea ta!

Alimentele care ajută la creșterea imunității

Alimentele care ajută la creșterea imunității

O alimentaţie echilibrată și un program de cel puțin 30 de minute de sport în fiecare zi poate ajuta sistemul să funcţioneze optim. Ba mai mult, o alimentație corectă și echilibrată protejează organismul de bolile sau infecţiile pe care le-ar putea contacta, iar sportul si mișcarea ajuta la îmbunătățirea sistemului cardiovascular, diminuează nivelul de stres și crește imunitatea.

Mișcarea este unul dintre pilonii unei vieți echilibrate, deoarece contribuie la o mai bună circulație a sângelui și la oxigenarea eficientă a organelor. Fie că este vorba despre gimnastică, mers pe bicicletă, plimbări sau alergat ușor, include în viața ta un program de mișcare de cel puțin trei ori pe săptămână deoarece sportul este unul dintre cele mai bune tratamente pentru imunitate.

Alimentele care ajută la creșterea imunității

”E de preferat să avem un stil de viaţă echilibrat, o alimentaţie variată, bogată în fructe şi legume, un program regulat de mese şi un număr adecvat de ore de somn”, precizează medicul nutriţionist Florin Ioan Bălănică. Iată care sunt alimentele ce contribuie la o bună funcţionare a sistemului imunitar.

Broccoli
Bogat în vitamina C, un nutrient esențial pentru creșterea imunității, broccoli nu trebuie să ne lipsească din alimentație. Pe lângă această, legumă mai conține vitamina A și glutation, care ne protejează de radicalii liberi.

Rozmarin
Acest minunat condiment reduce temperatura crescută a corpului caracteristică a stărilor febrile și conduce la o imunitate mai puternică.

Pește gras
Cu un conținut ridicat de acizi grași Omega 3, peștele precum somon, ton ori sardine are rol antiinflamator și îmbunăățește imunitatea. Pentru a beneficia de proprietățile sale benefice este esențial consumul a trei porții de pește pe săptămână.

Carnea roșie
Aceasta este o sursă bogată de proteine și minerale precum fier, crom, zinc și seleniu, de care organismul are nevoie pentru o imunitate puternică.

Citrice
Atunci când vorbim de vitamine pentru imunitate în mod clar trebuie să luăm în considerare citricele. Grapefruit, portocale, mandarine, lămâi sau pomelo, toate fac minuni pentru sănătate și cresc imunitatea.

 


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *